4 Mart 2016 Cuma

Mısır ekmeği pişirmişem, Hacıyı da çarşıya göndermişem.

Mısır Ekmeği Tarifi :)

Yolda yürürken karşılaştığım bir müzik, güzel bence :) Şimdilik okuma müziği olarak kullanalım sonrasında kafanıza göre kullanabilirsiniz :D 

            Mısır ekmeğimize geçelim,

         Yukarıda görmüş olduğunuz mısır ekmeği bir önceki ekmek yazımda da belirttiğim gibi yapılması oldukça kolay yapılabilen bir ekmek. Normal ekmekteki gibi mayalama derdi olmadığı için zamanınız olmadığında tercih edebilirsiniz, bir de mısır ekmeği ayrı bir lezzet o bile yeter :) İlk mısır ekmeği denemelerimde güzeldi, ama benim sorunum genellikle çabuk tanelenmesi oldu, hani hatırlar mısınız bilmem de bir tereyağı reklamı vardı böyle kurabiyeden bir ısırık alıyordu gereksiz bir şekilde ağızda parçalanıyordu; aynen onun gibi bir şeyle karşılaştım ama sorunu halletmesi kolay oldu :) En başta diyordum "ohh ne güzel oldu ağızda eriyor maşallah" da, yemesi zor olduğu için bir kaç değişiklik yaptım.

         Fırında mısır ekmeği yapmanın püf noktaları:

1)Şöyle bir tepeleme su bardağı mısır unu , yarım su bardağı un, varsa 1 yemek kaşığı kadar mısır nişastası, 1 paket kabartma tozu, tatlı kaşığı kadar tuz ve şekeri alıyoruz bunları bir kapta bir güzel karıştırıyoruz.

2) Şimdi başka bir kapta 1 bardak süt, 1 bardaktan hafif azaltılmış zeytin yağı (içim el vermiyor 1 bardak zeytin yağı koymaya ama en azından güzel yağ ;) Kıpps kıpps) , 2 yumurta ve 1 yemek kaşığı ile köşesi koparılmış kadar bir tereyağını alıp bir güzel eritiyoruz bu malzemeleri birbirine.

3) Ekmeği en lezzetli yapan şey mısır ekmeğine mısır koymak. Ben küçük konserve mısırlardan alıyorum bu iş için. Şimdi küçük derin tencereye mısır konservesinin içindeki suyu koyuyoruz, içine konservenin yarısı kadar mısırı koyuyoruz, gerisini salata veya içinde doku oluştursun diye çorbaya koymak için buzluğa kaldırıyoruz. Tencerenin altını şöyle çoook az açıyoruz, böyle hafif ısınacak o kadar. Konservenin suyu az gelirse çok az su ekleyebilirsiniz ama zaten biz bu suyu sadece aromayı sabitlemek için kullanacağız, öyle çok ahım şahım bir su miktarına ihtiyaç yok :)

4) Şu an fırını şöyle bir 200 derecede ısıtmaya başlasanız iyi edersiniz, benden söylemesi Jimmycimler :D

5) Mısır konservesinin suyu ve mısırın bulunduğu tencereye asıl ekmeğimize aroma verecek şeyleri koymaya geldi sıra. 1 demet dere otu veya  bir avuç biberiye (ikisi de güzel oluyor) , 1 avuç kadar cevizi küçük küçük parçalara ayırdıktan sonra mısır suyunun bulunduğu tenceremize atıyoruz. Ben bu suya karabiber koyuyorum bir tatlı kaşığı kadar ve böyle kahvaltıdan kalma beyaz peyniriniz filan varsa onları da ezerek tencereye koyabilirsiniz :) Benim ekmeğimde böyle kırmızı bölümler var, aldığım mısır konservesi kırmızı biberli filandı (Vuuhuu çoook havalı) o kırmızılık kırmızı biberlerin parçaları :D

5) Bütün bu 3 ayrı kaptaki malzemeleri karıştırıyoruz bir güzel harmanlıyoruz. Tebrikler mısır ekmeğinin hamuru tamamlanmış oldu :)

6) Kalıbımızı yağlıyoruz, karışımımızı içine döküyoruz. Ekmeğin üstüne haşhaş çok yakışıyor :) Zira ekmeği gören bütün arkadaşlarım ilk olarak üstündeki nedir arkadaş dediler :) Kesin siz de öyle demişsinizdir de marjinal takılın başka şeyler düşünmüş numarası yapın :)

7) Fırına kalıbımızı koyuyoruz, fırının ısısını 180 dereceye getirip yarım saat kadar pişmesini bekliyoruz. Uzun mutfak kürdanı yardımıyla ekmeğimizin piştiğine emin olduktan sonra ekmeğimizi fırından çıkarıyoruz.

8) Ekmeğimiz pişmiş olduğunda hemen kesmiyoruz, ben dayanamıyorum genelde ama ekmeğimizi çıkardıktan sonra fırından onu nemlendirilmiş bir mutfak havlusuyla sarıp sarmalıyoruz. Nemlendirilmiş mutfak havlusundan kastım, havluyu alıyoruz bir güzel ıslatıyoruz ve iyice sıkıyoruz suyunu. Bu nemlendirilmiş havluyu kalıbın etrafına sarıp bir 10 dakika kadar bekliyoruz.

Ta ta ta taaaaaa masalarda şov yapabilecek kadar harika bir mısır ekmeğiniz var artık :)

          Artık evinizde içine emek,sevgi ne varsa katılmış güzel ekmekler yapabilirsiniz, size güveniyorum :) Ben özellikle kendi ekmeğimi yapmak için zaman harcıyorum; çünkü şu an çok meşgulum diyerek bunu bir hayat tarzı haline getirmezsem ileride de çok meşgulum diyerek yapmam gibi geliyor. İnsan her zaman meşgul yani :) . Bir Ekşi maya ekmeği kaldı sanırım yapmadığım ama bir arkadaşıma söz verdim yapar yapmaz onu da eklerim buraya ama şimdilik ileride kızartma türü şeyler denemeye karar verdim çünkü mutfağıma mini mini küçük bir tencere aldım :D Mutfak malzemeleriyle beraber bir oylama yaptık cidden "Mutfağın benden sonraki en tatlısı" olma ödülünü kazandı :D
                                     
            Evet bu da o meşhur küçük derin tencere :) Kızartmalık şeylerde çok makbule geçiyor. Zira bu şey sayesinde sanırım güzel bir kalamar kıvamı tutturdum. Tavada kalamar kızartmaya çalışmıştım olmamıştı :D Kızartma için derinliğe ihtiyaç var yani. Deneyimler, deneyimler....

           Şu küçük tencere ile aşağıdaki yemekleri denedim bu hafta. Bir de yemek fotografı çekmekte o kadar kötüyüm ki, mazur görün beni; fakat iyileşmeye çalışıyorum. Bir de her şeyin tarifini yazmaya zamanım yok , ama böyle zaman buldukça yazmaya çalışacağım. En azından yabancı değilsiniz; yaptıklarımın tarifini istiyor yabancı arkadaşlarım, bir de bu tarifleri İngilizce yazamam yani :D Onun yerine yapacak çooook şey varrrr!! :D  

       Bu Sarımsaklı ekmekli, körili kaz ciğeri :) Güzel fotograf çekeceğim diye çok havalı bir tabak hazırladım bence :D Normalde kaz ciğeri böyle yapılmaz da, pazarda kaz ciğeri bulunca böyle normal ciğer yapar gibi denemek istedim. Sos'da böyle uydurma bir sos ama maşallahı var güzel oldu. Biraz modifiye edip kalamar sosu olarak kullandım. Biraz daha modifiye edip mantar çorbası yaptım. Keseme bereket :)


           Bu da kalamar denemelerim, daha tam harika değiller ama tarifi tam anlamıyla harika bir kıvama getirdiğimde bunun tarifini yazacağım sanırım. Ha bir de harika patates kızartması yapmanın sırrını da keşfettim (ev kızartması gibi değil hani dışarı kızartması :D). Bunları "kızartmasal şeyler" yazısı yazdığımda yazarım sanırım :)

          Kendinize iyi bakmalar :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder